Atsakymai

Klausiate:
  • Vakar, t. y. gruodžio 21 d., katalikų studijos laidoje teko išgirsti, kad šv. Juozapas buvo našlys, pirmoje santuokoje turėjęs vaikų? Kaip čia paaiškinti? Gal aš ko, būtų dėkui Dievui, nesupratau?

  • Atsakome:
  • Gruodžio 21 d. per katalikų radijo „Mažosios studijos“ laidą „Dievo žodis. Kasdieniai skaitymai“ buvo skaitoma ištrauka iš Anthony F. Chiffolo knygos „Šimtas Marijos vardų. Istorijos ir maldos“ (Katalikų pasaulio leidiniai, Vilnius 2004). Kalbėdamas apie Švč. Mergelės Marijos amžinos mergystės doktriną, autorius pamini, kad ją palaiko ir vienas ekstrakanoninis šaltinis – Jokūbo protoevangelija, parašyta apie 120 metus. Būtent joje ir sakoma, kad Juozapas, tapdamas Marijos sužadėtiniu, buvo senyvas našlys, jau turėjęs vaikų. Į pastarąjį klausimą Anthony F. Chiffolo čia nesigilina, nes tai nėra šios jo knygos tema (p. 32).

    Autorius nurodo, kad Jokūbo protoevangelija yra ekstrakanoninis šaltinis. Tai reiškia, kad ji yra šalia Biblijos kanono – kitaip tariant, nepriklauso Šventajam Raštui. Jokūbo protoevangelija remiasi Bažnyčios pripažįstamomis Naujojo Testamento evangelijomis, tačiau jas praplečia įvairiais legendiniais, lakios vaizduotės pagimdytais pasakojimais. Kai kurie jos aprašymai gali kilti ir iš patikimų tradicijų, tačiau daugeliu atvejų šie tiesos trupiniai yra beveik neatskiriamai sumaišyti su fantazijomis. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl Bažnyčia Jokūbo protoevangelijos ir kitų panašių raštų jau savo gyvavimo pradžioje nelaikė Šventojo Rašto dalimi, Dievo žodžiu.

    Pagrindiniai patikimos, nors ir negausios, informacijos apie šv. Juozapą šaltiniai yra pirmieji kanoninių evangelijų pagal Matą ir pagal Luką skyriai. Juose nieko nekalbama apie šio šventojo gyvenimą iki sužadėtuvių su Marija.

    Pagal George J. REID, „Apocrypha“; Charles L. SOUVAY, „St. Joseph“


  • » Atgal į sąrašą    » Užduokite savo klausimą

    ««« atgal