Naujienos

Vilkaviškio vyskupijos tikybos mokytojai dalinosi advento idėjomis

Ne vienas tikybos mokytojas prisipažįsta, kad advento laikotarpis yra pats intensyviausias mokslo metų tėkmėje. Norėdami įvesti savo mokinius ir kolegas į Kalėdų laiko pilnatvę, neretai mokytojai organizuoja netradicines pamokas, susikaupimo popietes su auklėtiniais, jų tėvais ar kolegomis. Daugelyje mokyklų advento renginiai yra tapę tradicija. Tačiau tikybos mokytojai sakosi pritrūkstantys idėjų nustebinti mokyklos bendruomenes kažkuo nauju. Todėl „Advento idėjų“ seminaras keletą metų yra itin populiarus tarp tikybos mokytojų, prie kurių prisijungia ir kitų dalykų mokytojai.

Lapkričio 15 d. Vilkaviškio vyskupijos Pastoraciniame centre rinkosi ir tie, kurie atvyko naujų ar užmirštų idėjų pasisemti, ir tie, kurie išdrįso pasidalinti pavykusiomis pamokomis, popietėmis, projektais. Po bendros maldos pirmoji idėjomis pasidalinti sutiko Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos tikybos ir technologijų mokytoja Laima Gužienė. Ji pristatė savo sukurtus Advento kalendorius iš mezginių, skiaučių, popieriaus ir kt. Kiekviena mokytoja, pagal savo pomėgius, galėjo išsirinkti tai, ką su savo mokiniais be vargo galėtų padaryti. O jei neturi ypatingo gebėjimo ir noro megzti, siūti, rinkti pievų gėles ir nuo medžių pabirusius kaštonus ar kankorėžius, gali su vaikais sukurti Gerų darbų advento kalendorių, kurį pasiūlė Marijampolės „Saulės“ pradinės mokyklos tikybos vyresnioji mokytoja Filomena Galavočienė. Įdomu tai, kad šis principas įkandamas bet kokio amžiaus pradinukui. Taigi, mokytojams buvo pasiūlyta patiems išbandyti pasigaminti kalendorių, kad klasėse galėtų su mokiniais pradėti darbus.

Marijampolės marijonų gimnazijos mokytoja metodininkė Rima Malavickienė pakvietė mokytojus įsitraukti į žaidimą. Ji pademonstravo, kaip aktyviai galima vaikus įtraukti į Kalėdų istorijos skaitymą.

Meditacija „Pažinti Kūrėją: pojūčių galia“ priminė visiems, kad ir Kalėdos, ir jų laukimas įtraukia visus mūsų pojūčius: ypač uoslę. Ne vienas mąstydamas prisiminė savo vaikystės namus, kurie kvepėjo pyragais, obuoliais, eglės šakele... Mokytojai įvardijo kvapus, kurių net nėra kvapų spektre: gaivumas, tyrumas, ramybės kvapas... Po meditacijos, kuri baigėsi iliustruojant 8 psalmę arbatos pakeliais, mokytojai jau planavo: „ši man tiks Advento popietei su auklėtiniais ir jų tėvais“, „galėčiau tai pasiūlyti mokyklos darbuotojams“.

Akademijos Ugnės Karvelis gimnazijos tikybos mokytoja ekspertė Renata Markevičienė pasiūlė kolegoms pavykusią pamoką „Žvilgsnis į save“. Monospektaklis – monologas – žmogaus pokalbis su savo sąžine, atvedė prie labai svarbios išvados: „Tikėjimo slėpiniu, kad Dievas gimė žemei, šiuolaikiniam žmogui sunkiai. Ir dar kur gimė – tvarte. Bet tiesa ta, kad geriausi dalykai gimsta tyloje...“

Idėjų adventui seminarą pabaigė meditacija su šukėmis. Tamsus metas, sielos tamsa, nuolatiniai konfliktai tarp žmonių, netektys – visa tai nuodėmės padariniai. Ar nesijaučiame kartais stovį prie santykių, pasitikėjimo, gyvenimo šukių? Ką bedarytume su šukėmis, taip, kaip buvo, jau neturėsime, bet meditacijos pasiūlyti trys pamatiniai žingsniai, gali išvesti iš susidariusios situacijos ir pasiūlyti naujas galimybes: susitekti ir susivienyti. Nuoširdžiai tikime, kad vienybė su Dievu bei vienų su kitais ir yra tikybos mokytojų galimybė kurti ten, kur kartais šukių yra labai daug.

Net neabejojame, kad šis adventas ir Kalėdos sužydės naujomis, kiekvieno mokytojo aplinkai pritaikytomis idėjomis.

Vilkaviškio vyskupijos Katechetikos centro metodininkė Vilma Balandienė

««« atgal